Det er interessant å høre hva de forskjellige trendbyråene i Europa forsker på og har å meddele. Interiør og fargetrender blir til ut fra hvordan vi lever, økonomi, pandemi..osv
Historisk har pandemier vist å følge et mønster med 5 faser. Det sies at nå er vi på toppen av fase 3. Vi er i endring underveis. Når vi når enden av fase 5 og er tilbake til normalen er det likevel noe eller mye som har endret seg i verdiene våre.

*Helse er den nye rikdommen
Ting snur fort, og helse er det viktigste kortet vi har i livet
*Grønt er den nye gull
Rikdommen til samfunnet er handledyktig bærekraft
*Sårbar er den nye sterke
Vis følelser, vær deg selv, åpenhet viser kraft
*Tillit er den nye valuta
Stole på medmennesker skaper verdier
*Håp er den nye energien
Følelsen av håp er en nødvendighet for å trives, å håpe driver oss fremover
Det handler mye om bevissthet ang omgivelser, fotavtrykk, tidsånd, og sanser. Stopp opp og nyt, vær deg selv, ta vare på samfunnet, vær et medmenneske, ha tillit, håp og tro

Alt dette gjenspeiler seg i fargetrendene. Mer fargestyrke gir energi. Nedtonet og naturlige farger er bærekraftig. Nye og «uvanlige» fargekombinasjoner skaper personlighet.
Her har jeg satt sammen 4 stiler som definerer tredene for neste år




Ønsker dere en riktig god jul 🙂